[LỜI GIẢI] NEIGHBORS INFLUENCE BUYING DECISIONS  However objective we b - Tự Học 365
LUYỆN TẬP TRẮC NGHIỆM 50000+ CÂU HỎI

DÀNH CHO MỌI LỚP 6 ĐẾN 12

TRUY CẬP NGAY
XEM CHI TIẾT

NEIGHBORS INFLUENCE BUYING DECISIONS  However objective we b

Câu hỏi

Nhận biết

Read the following passage and mark the letter A, B, C, or D to indicate the correct word for each of the blanks.NEIGHBORS INFLUENCE BUYING DECISIONS    However objective we believe ourselves to be, most of us do not judge a product solely on its merits, considering quality, value and style before making a decision. (61)___, we are easily influenced by the people around us.   There is nothing (62)____ with this. It is probably a smarter way to make decisions than (63)___ on only our own opinions. But it does make life hard for companies. They have long understood that groups of friends and relatives tend to buy the same products, but understanding the reasons has been tricky. It is because they are so similar with (64)____ to how much money they make and what television ads they watch that they independently (65)___ at the same decision? Or do they copy one another, perhaps (66)___ envy or perhaps because they have shared information about the products?   Research in Finland recently found overwhelming evidence that neighbours have a big influence on buying decisions. When one of a person’s ten nearest neighbours bought a car, the chances that that person would buy a car of the same brand during the next week and a half (67)____ by 86 per cent. The researchers argued that it was not just a (68)__ of envy. Used cars seemed to attract neighbours even more than new cars. This suggested that people were not trying to (69)___ up with their neighbours, they were keen to learn from them. Since used cars are less reliable, a recommendation of one can (70)____influence a buying decision.

Câu 1: ______(61)


A. What’s more           


B. Instead   


C. Unlike  


D. In place

Câu 2: ______(62)


A. wrong  


B. silly   


C. bad 


D. daft

Câu 3: ______(63)


A. basing 


B. trusting 


C. supposing 


D. relying

Câu 4: ______(64)


A. connection   


B. regard   


C. relation  


D. concern

Câu 5: ______(65)


A. reach    


B. come 


C. arrive  


D. get

Câu 6: ______(66)


A. for   


B. as to                        


C. out of


D. about

Câu 7: ______(67)


A. boosted    


B. rose


C. enlarged     


D. lifted

Câu 8: ______(68)


A. thing  


B. point  


C. matter   


D. fact

Câu 9: ______(69)


A. keep   


B. stay   


C. hold    


D. follow

Câu 10: ______(70)


A. fiercely  


B. strongly    


C. firmly  


D. intensely

024.7300.7989
1800.6947free


Đáp án đúng:

Lời giải của Tự Học 365

Đáp án câu 1 là: B

Giải chi tiết:

Đáp án câu 2 là: A

Giải chi tiết:

Đáp án câu 3 là: D

Giải chi tiết:

Đáp án câu 4 là: B

Giải chi tiết:

Đáp án câu 5 là: C

Giải chi tiết:

reach: đạt đến

come : đến

arrive at = to decide on or find something, especially after discussion and thought: quyết địn sau khi thảo luận hoặc suy nghĩ

get at = to learn or find out something: tìm thấy/ học tập

It is because they are so similar with (64)____ to how much money they make and what television ads they watch that they independently (65)___ at the same decision?

[ Bởi vì họ cũng giống nhau với sự quan tâm đến việc thu nhập bao nhiêu và những quảng cáo trên TV mà họ xem đến nỗi mà họ độc ập đưa ra quyết định giống nhau.]

=>Chọn C

Đáp án câu 6 là: C

Giải chi tiết:

Đáp án câu 7 là: B

Giải chi tiết:

boosted: đẩy mạnh

rose: tăng

enlarge: mở rộng

lift: nâng lên

the chances that that person would buy a car of the same brand during the next week and a half (67)____ by 86 per cent.

[ khả năng rằng người đó sẽ mua một chiêc ô tô cùng thương hiệu khoảng hơn 1, 5 tần sau đó tăng lên 86%.]

Đáp án câu 8 là: C

Giải chi tiết:

Đáp án câu 9 là: A

Giải chi tiết:

Đáp án câu 10 là: B

Giải chi tiết:

Ý kiến của bạn