[LỜI GIẢI] Children 31      appear intelligent and have normal sig - Tự Học 365
LUYỆN TẬP TRẮC NGHIỆM 50000+ CÂU HỎI

DÀNH CHO MỌI LỚP 6 ĐẾN 12

TRUY CẬP NGAY
XEM CHI TIẾT

Children 31      appear intelligent and have normal sig

Children 31      appear intelligent and have normal sig

Câu hỏi

Nhận biết

Read the following passage and mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the correct word or phrase that best fits each of the numbered blanks from 31 to 35.Children (31)        appear intelligent and have normal sight and hearing may nevertheless have learning disability such as dyslexia, difficulty in reading; dysgraphia, difficulty in writing; dyscalculia, difficulty with numbers; and auditory-memory problem that (32)         the child from remembering what has just been said. Considered an "invisible" (33)              , such learning disabilities can be detected by alertparents before the children go to school. (34)              the child at about thirty months is not developing normal language skills, something is amiss. A child who cannot do puzzles or put pegs in holes lacks perceptual-motor skills. Kindergarteners should (35)______the ABCs. First-graders may  commonly reverse their letters, writing a d or a b, but if they are still doing this at the start of second grade, they should be tested for learning disabilities. Proper and early treatment is essential.

Câu 1: (31)


A. A. whom                             


B. A. whom                                  B. who                C. whose                 D. they 


C. C. whose             


D. D. they 

Câu 2: (32)


A. A. avoid                                      


B. B. help                


C. C. encourage           


D. D. prevent 

Câu 3: (33)


A. A. barrier                     


B. B. retard        


C. C. disabled            


D. D. handicap 

Câu 4: (34)


A. A. If                         


B.  B. When          


C. C. Although            


D. D. Because 

Câu 5: (35)


A. A. read                               


B. B. remember       


C. C. recognize      


D. D. pronounce


Đáp án đúng:

Lời giải của Tự Học 365

Đáp án câu 1 là: B

Giải chi tiết:

Giải thích: 

Trong mệnh đề quan hệ :

- whose dùng để thay cho tính từ sở hữu.

- who được dùng thay cho các danh từ chỉ người                 

- whom được dùng thay cho các danh từ người ( thường đi với giới từ ).

Children (31)                           appear intelligent and have normal sight and hearing may nevertheless have learning disability such as dyslexia, difficulty in reading; dysgraphia, difficulty in writing; dyscalculia, difficulty with numbers; and auditory-memory problem that (32)                            _______the child from remembering what has just been said.

Tạm dịch : Trẻ em mà xuất hiện trí thông minh và có thị lực và nghe bình thường tuy nhiên có thể không có khả năng học tập như tình trạng không hiểu được chữ viết, khó khăn trong đọc; chứng không biết viết, khó khăn trong việc viết; hội chứng khó khăn trong việc làm các phép toán, gặp khó khăn với chữ số; vấn đề bộ nhớ thính giác mà (32) ____trẻ em nhớ những gì mới được nói.

Đáp án B

Đáp án câu 2 là: D

Giải chi tiết:

Giải thích:

prevent someone from doing something : cản ai làm gì.

Children (31)                           appear intelligent and have normal sight and hearing may nevertheless have learning disability such as dyslexia, difficulty in reading; dysgraphia, difficulty in writing; dyscalculia, difficulty with numbers; and auditory-memory problem that (32)                            _______the child from remembering what has just been said.

Tạm dịch : Trẻ em mà xuất hiện trí thông minh và có thị lực và nghe bình thường tuy nhiên có thể không có khả năng học tập như tình trạng không hiểu được chữ viết, khó khăn trong đọc; chứng không biết viết, khó khăn trong việc viết; hội chứng khó khăn trong việc làm các phép toán, gặp khó khăn với chữ số; vấn đề bộ nhớ thính giác mà ngăn cản trẻ em nhớ những gì mới được nói.

Đáp án D

Đáp án câu 3 là: A

Giải chi tiết:

Giải thích:

A. barrier : rào cản                      

B. retard : chậm 

C. disabled : không thể              

D. handicap : khuyết tật

Considered an "invisible" (33)                                          , such learning disabilities can be detected by alert

parents before the children go to school

Tạm dịch : Được xem như một rào cản “ vô hình” ,như không có khả năng học tập có thể được phát hiện bởi những bậc cha mẹ tỉnh táo trước khi trẻ đi học.

Đáp án A

Đáp án câu 4 là: B

Giải chi tiết:

Giải thích:

A. If : nếu                                  

B. When : khi      

C. Although : mặc dù                 

D. Because : bởi vì

Dùng if khi hành động mang ý nghĩa không chắc chắn sẽ xảy ra, dùng when khi hành động chắc chắn sẽ xảy ra.

(34) ______ the child at about thirty months is not developing normal language skills, something is amiss.

Tạm dịch : Khi trẻ khoảng 30 tháng tuổi mà không phát triển kỹ năng ngồn ngữ bình thường, thì đã có thứ gì đó sai.

Đáp án B

Đáp án câu 5 là: C

Giải chi tiết:

Giải thích:

A. read : đọc                             

 B. remember : nhớ                              

C. recognize : nhận ra                

D. pronounce : đánh vần

Kindergarteners should (35)______the ABCs.

Tạm dịch : Mẫu giáo nên  nhận ra được bảng chữ cái ABC.

Đáp án C

Ý kiến của bạn