[LỜI GIẢI]             As a small-business owner you can avoid many pro - Tự Học 365
LUYỆN TẬP TRẮC NGHIỆM 50000+ CÂU HỎI

DÀNH CHO MỌI LỚP 6 ĐẾN 12

TRUY CẬP NGAY
XEM CHI TIẾT

            As a small-business owner you can avoid many pro

            As a small-business owner you can avoid many pro

Câu hỏi

Nhận biết

Read the following passage and mark the letter A, B, C or D on your answer sheet to indicate the correct word or phrase that best fits each of the numbered blanks from 10 to 14.            As a small-business owner, you can avoid many problems simply by improving communication in your office. By clarifying everyone's expectations and roles, you'll help to build greater trust and increased productivity among employees. Here are a few tips for doing so.            Practice active listening. The art of active listening includes (10)_______ close attention to what another person is saying, then paraphrasing (11)______ you've heard and repeating it back. Concentrate on the conversation at hand and avoid unwanted interruptions (cell phone calls, others walking into your office, etc.). Take note of how your own experience and values may color your perception.            Pay attention to non-verbal cues. We don't communicate with words alone. Every conversation comes with a host of non-verbal cues-facial expressions, body language, etc. - that may (12)_______ contradict what we're saying. (13)_______ addressing a staff member or leading a project conference, think carefully about your tone of voice, how you make eye contact, and what your body is "saying". Be consistent throughout.            Be clear and to the point. Don't cloud instructions or requests with irrelevant details, such as problems with past projects or issues with long-departed personnel. State what you need and what you expect. Ask, "Does anyone have any questions?" demonstrate that you prefer questions up-front as (14)_______ to misinterpretation later on.

Câu 1: (10)_______ 


A. showing         


B. using                       


C. paying                    


D. spending

Câu 2: (11)_______ 


A. what            


B. when                       


C. which                     


D. all

Câu 3: (12)_______ 


A. intentional           


B. unintentional          


C. intentionally           


D. unintentionally

Câu 4: (13)_______ 


A. While            


B. When                      


C. Before                    


D. After

Câu 5: (14)_______ 


A. led              


B. opposed                  


C. refrained                 


D. confessed


Đáp án đúng:

Lời giải của Tự Học 365

Đáp án câu 1 là: C

Giải chi tiết:

pay attention to sth: chú ý đến cái gì

Các phương án khác:

A. showing: thể hiện, cho thấy

B. using: sử udnjg

D. spending: dành, sử dụng

The art of active listening includes (10) paying close attention to what another person is saying...

Tạm dịch: Nghệ thuật lắng nghe chủ động bao gồm chú ý chặt chẽ đến những gì người khác đang nói...

Chọn C

Đáp án câu 2 là: A

Giải chi tiết:

Trong mệnh đề quan hệ

A. what = the things that: cái mà => đứng trước một mệnh đề

B. when: khi mà => dùng để thay thế cho trạng từ chỉ thời gian => ...time, when + S + V

C. which: cái mà => dùng làm chủ ngữ/tân ngữ, thay thế cho danh từ chỉ vật: ...N(thing), which + V / S + V

D. all: tất cả

... then paraphrasing (11) what you've heard and repeating it back.

Tạm dịch: ...sau đó diễn giải những điều mà bạn đã nghe và lặp lại nó.

Chọn A

Đáp án câu 3 là: D

Giải chi tiết:

Trước động từ “contradict” cần một trạng từ bổ nghĩa

A. intentional (adj): cố tình                

B. unintentional (adj): vô tình

C. intentionally (adv): một cách cố tình                                            

D. unintentionally (adv): một cách vô tình

Every conversation comes with a host of non-verbal cues-facial expressions, body language, etc. - that may (12) unintentionally contradict what we're saying.

Tạm dịch: Mỗi cuộc trò chuyện đều đi kèm với một loạt các tín hiệu phi ngôn ngữ - biểu cảm trên khuôn mặt, ngôn ngữ cơ thể, v.v - điều đó có thể vô tình mâu thuẫn với những gì chúng ta đang nói.

Chọn D

Đáp án câu 4 là: C

Giải chi tiết:

A. While: Trong khi

B. When: Khi

C. Before: Trước khi

D. After: Sau khi

(13) Before addressing a staff member or leading a project conference, think carefully about your tone of voice, how you make eye contact, and what your body is "saying".

Tạm dịch: Trước khi nói chuyện với một nhân viên hay dẫn dắt một cuộc họp dự án, hãy suy nghĩ cẩn thận về giọng nói của bạn, cách bạn giao tiếp bằng mắt và những gì cơ thể bạn đang "nói".

Chọn C

Đáp án câu 5 là: A

Giải chi tiết:

A. led to sth (v): dẫn đến cái gì

B. opposed sb/sth (v): phản đối ai/cái gì

C. refrained from sth (v): ngăn cản

D. confessed to sb/sth (v): bày tỏ với ai/cái gì

demonstrate that you prefer questions up-front as (14) led to misinterpretation later on.

Tạm dịch: chứng tỏ rằng bạn thích các câu hỏi trực tiếp hơn là phải giải thích sai sau này.

Chọn A

Ý kiến của bạn